7 juli kennismakingsles maha kundalini tantra

Niets te bewijzen
Jezelf open stellen
Ervaren
Leren
Overwinnen
Harmonie
jij als batterij
werken met energie
accepteren
un- minden
ontspannen
kom uit je comfort zone
liefde
opladen en ontladen
expansie
vrijheid

Zo maar een paar kernwoorden die je zelf zal kunnen ervaren tijdens de lessen

Oefeningen worden gedaan als koppel, als groep en als individu

Kom ervaren of maha kundalini tantra wat voor je is.

Wat maakt Maha Kundalini Tantra uniek?
MKT richt zich uitsluitend op het ontwaken van de Kundalini-energie en het transformeren van de eerste vorm van deze energie (seksuele energie) tot een hoger bewustzijn.

Wat zul je niet vinden en hoef je niet te verwachten tijdens deze workshop?
Wierook, kaarsjes, rituelen, attributen, lingerie, make-up, geurtjes en andere aandachttrekkers of liever gezegd: aandacht-afleiders.

Locatie: naturgewijs Bonnefanten 103B capelle aan den Ijssel
Bijdrage :20 €
Stuur een whats app om je op te geven je ontvangt dan een betaalverzoek waarna je definitief bent ingeschreven.
06-30891055

www.mahakundalinitantra-esther.nl

maandag 17 juni cacao ceremonie

Kijk onder kopje cacao ceremonie voor de beschrijving en locatie

ademcirkels

De data en informatie over de groeps ademcirkels vind je onder het kopje ademcoaching

Tummo meditatie level 1 15 en 16 juni 2019

 

 

Tibetaanse Tummo meditatie training Level 1

 

May 1, 2019

|

Word gegeven op15 en 16 juni 2019

 
 

Deze meditaties richten zich op het subtiele energie systeem van het lichaam. Wanneer je de stroom van energie in je subtiele energie systeem beheerst zal je Bliss (Kundalini) genereren, wat je energie en bewustzijn zal zuiveren (transformeren). 

Een van de fenomenen wat gebeurt bij deze meditaties is de aktivatie van het Innerlijke Vuur, of Tummo, zoals het is het Tibetaans genoemd wordt. Hierbij genereert je lichaam warmte van binnenuit. Je kent wellicht de verhalen van monniken die in de Himalays met een natte doek zitten de mediteren, en zoveer hitte genereren dat ze niet alleen het doek drogen, maar zelfs de sneeuw om hen heen smelten. Dat is Tummo. Maar dit is niet het echte doel van de meditaties, het is eigenlijk een basis ingrediënt. Het echte doel van de meditatie is om Bliss te genereren (ook wel kundalini genoemd). Dit is een geweldige ervaring, maar het echte effect is dat de Bliss je diverse energieën zal zuiveren (dit wordt Wind genoemd). Omdat je bewustzijn direct gekoppeld is aan je energieën (Winds) zal je door het zuiveren van je energie ook je bewustzijn zuiveren en verhogen. 


Een ander neveneffect van deze meditaties is Alwetendheid. Dit doet zich voor wanneer je bewustzijn zich verhoogt tot een niveau waarbij je toegang krijgt to alle kennis en waarheid. Stef heeft dit zelf al een aantal keer ervaren, waarbij er een vraag in hem op kwam wat meteen werd gevolgd door het inzicht. Dit is echter geen mentale kennis, maar een weten diep van binnen.

Ook is de ervaring van diverse mensen dat langdurige lichamelijke klachten afnemen of zelfs geheel verdwijnen, soms al nadat ze slechts een week de voorbereidende meditaties hebben beoefend.

Maar wellicht het meest belangrijke effect van deze meditaties is dat het je op zo’n diep niveau met je pure ziel verbindt, dat het je in een staat brengt waarbij je je geweldig voelt van binnen uit, en niet omdat er buiten jou iets plaats vindt. In Stef’s woorden:  “Elke keer wanner ik deze meditatie doe, en ik de bliss genereer dan voel ik me de hele dag erna geweldig. Ik blijf in een staat van vrede en vreugde, en ik zie schoonheid in alles om me heen. Wat er ook om me heen gebeurt, het heeft geen invloed op mijn innerlijke rust. Dit is een geweldige staat om in te zijn. Dit is echte vrijheid”.

yoga nidra workshop 23 juni 2019

Yoga Nidra is een oude Yogavorm die lijkt op slapen maar waarbij je niet in slaap valt. Sterker nog, je bent bijna meer alert dan wanneer je wakker bent. Het combineert visualisatie met intenties, ademwerk, een bodyscan en de uitgebreide versies nemen de chakra`s ook mee.

Daarnaast is het goede manier om te ontspannen: 1 uur Yoga Nidra kan voelen als 4 uur slaap. Sommige yogi’s gebruiken deze techniek om te slapen en zodoende hoeven zij niet veel te slapen.

De workshop gaat door bij 4 aanmeldingen en er is ruimte voor 11 deelnemers.

Locatie: Karuna yogacentrum Leidschendam

Datum : Zondag 23/06

Tijd : 13:30 - 15:30

Prijs : 25,-

Verder data:

Locatie Remind your life:

zondag 23 juni 19.00

zondag 18 augustus 19.00

zondag 20 oktober  19.00

zondag 1 december  19.00

Tummo level 2 7 en 8 september 2019

exploration of the yogic breath 29 september 2019

KUNDALINI YOGA EN DE ADEM
Alles over Kundalini Yoga: Pranayama
 
"Het grootste probleem in de wereld is stress. Het zal niet afnemen - het zal toenemen. Als door pranayam de aanzet tot beweging word gemaakt, kan de volledige stress en ziekte worden geëlimineerd. "~ Yogi Bhajan
Dus wat is de kracht van ademhalen?
We ademen allemaal. Als we dat niet doen, gaan we dood. Dat is vrij eenvoudig. En toch, ademen is veel meer dan alleen dat. Patroon, frequentie, diepte ... allemaal dragen ze bij aan de bioritmen van ons lichaam. We zijn ons meestal niet bewust van het ademen ... en daarin schuilt het verschil tussen ademhalen en pranayama. Pranayam (of pranayama) is de wetenschap van het adembewustzijn, die de beweging van prana (levenskracht) regelt door het gebruik van specifieke technieken. Ademhaling geeft ons leven; pranayama geeft ons kwaliteit van leven.
Yogi's zijn zich bewust van de tweezijdige aard van dingen: fysiek en niet-fysiek. Bij het ademen nemen we lucht in, maar ook prana. Het geziene en het onzichtbare. Vandaar dat de wetenschap van de ademhaling pranayam wordt genoemd.
Wat is "natuurlijke" ademhaling?
Juiste, eenvoudige, natuurlijke ademhaling zou er als volgt uit moeten zien:
Adem in en het navelpunt gaat naar buiten. Adem uit en het navelpunt komt naar binnen. Gebruik de neus om de lucht te filteren en volledig uit te ademen.
Veel mensen hebben verkeerd geleerd om te ademen en in te ademen door de buik naar binnen te trekken. Dit maakt eigenlijk minder ruimte voor lucht in de longen dan voor meer. Dit is de sleutel. Het is zelfs het allerbelangrijkste wat je in alle Kundalini-yoga leert . Hoe je goed ademt, verandert alles.
Een andere veelvoorkomende ademhalingsfout is ondiepe, grillige ademhaling die allemaal in de bovenkas word gedaan. Ademhaling correct en diep in je dagelijks leven verandert de hoeveelheid energie die in reserve is om noodsituaties te beheren. Het is ook het gemakkelijkste pad naar de ontwikkeling van een hoger bewustzijn. Ondiepe ademhaling wordt veroorzaakt door stress en deze voortdurende toestand verzwakt ons zenuwstelsel, waardoor een omgeving rijp is voor ziekte. Emotioneel wordt trauma opgeslagen in ons spierstelsel en zorgt een juiste ademhaling voor de vrijlating ervan. Het is een manier om de kogelvrije vesten te verwijderen die we hebben opgebouwd om onszelf te beschermen tegen trauma, ervaren in zowel het lichaam als het hart. Correcte ademhaling verhoogt de stroom van prana, zodat je een verhoogde vitaliteit en een algemeen gevoel van welzijn voelt.
Ademfrequentie
Als we de frequentie waarmee we ademen kunnen verlagen, kunnen er geweldige dingen gebeuren. Normaal ademen mensen met een snelheid van 16-18 cycli per minuut; vrouwen ademen 18-20 cycli per minuut. Als we dat nu kunnen verlagen tot 8 cycli per minuut (een cyclus omvat een volledige inademing en uitademing), zullen we ons veel meer ontspannen voelen. Stress begint te smelten en de mentale scherpte wordt scherper naarmate het parasympatisch zenuwstelsel wordt ingeschakeld. Als we onze ademhaling tot 4 cycli per minuut kunnen verminderen, zullen we een gevoel van groter bewustzijn, helderheid en gevoeligheid ervaren. Op dit punt coördineren de hypofyse- en pijnappelklierklieren een verhoogde meditatieve staat. Als je het helemaal tot 1 cyclus per minuut kunt halen, genaamd One Minute Breath, er beginnen een aantal verbazingwekkende dingen te gebeuren. In One Minute Breath, duurt het 20 seconden om in te ademen, houdt u 20 seconden vast en ademt u uit gedurende 20 seconden. Dit stimuleert de beste samenwerking tussen de hersenhelften en zet de gevoelens van angst, angst en zorgen onder druk. Intuïtie bloeit, evenals een gevoel van eenwording met iedereen.
Waar te beginnen met Pranayama
* Een waarschuwing: "duizeligheid is geen verlichting", schreef Yogi Bhajan . Als u zich duizelig voelt tijdens het doen van pranayam, stop dan. Je bouwt capaciteit op door regelmaat, niet door geweld.
Lange diepe ademhaling
Als je eenmaal Natural Breathing hebt geleerd, kun je Long Deep Breathing leren . De voordelen zijn : het ontspant je, verhoogt de stroom van prana, voorkomt opeenhoping van toxines in de longen, stimuleert endorfines, pompt de spinale vloeistof naar de hersenen, wat op zijn beurt je energie verhoogt, de intuïtie verbetert, de elektromagnetische golven opnieuw aanpast veld, reinigt het bloed, reguleert de pH, laat blokken vrij van je energiemeridianen, helpt fysieke en emotionele genezing, breekt onbewuste patronen, re-channelt pijnconditionering en beheert negativiteit. Best goed, toch?
 Hoe je het doet:
Lange diepe ademhaling maakt gebruik van de volledige capaciteit van de longen door de drie kamers van de longen in te schakelen: buik of lager, borst of midden en claviculair of bovenste. Begin met het vullen van de buik, het uitzetten van de borstkas en dan tenslotte het optillen van de bovenste ribben. Adem uit door achteruit te keren en de lucht van boven naar beneden uit te zetten. De laatste fase is om uit te ademen vanuit de buikstreek en het navelpunt terug te trekken naar de wervelkolom. Als dit erg uitdagend voor je is, oefen dan op je rug zodat je de delen van je longen in actie kunt voelen en zien. Beheers lang diepe ademhaling en beheers jezelf.
 Andere belangrijke Pranayam
Er zijn veel belangrijke pranayam in Kundalini Yoga, waaronder de adem van vuur, Sitali Pranayam , alternatieve neusgatademhaling , linker en rechter neusgatademhaling, kanonnenademing , gesegmenteerde ademhaling, leeuwenadem , fluit adem , Sitkari Pranayam en Vatskar Pranayam. Ontdek ze geleidelijk als meditaties op zichzelf, of vind ze binnen Kundalini yoga kriya! Tijdens de lessen van Kundalini yoga.
 
Tijdens deze workshop zal je je meer bewust gaan worden van je eigen adempatronen en kennismaken met diverse pranayama technieken om zelf te ervaren wat het met je kan doen.
 
locatie: Karuna yogacentrum Leidschendam
 
29 september 13.30 - 15.30